FlexOffiZ de toekomst in!
FlexOffiZ de toekomst in. Op de website van Annexum verscheen recent het onderstaande artikel over FlexOffiZ met deze strekking. Een mooie momentopname van de huidige marktsituatie!
Het kantoor van de toekomst is flexibel
Eén ding is zeker: de coronapandemie heeft blijvend invloed op de vraag naar kantoorruimte. Door het thuiswerken neemt de vraag af en zal er ruimte worden afgestoten. Een combinatie van werken op kantoor en thuis lijkt het ‘nieuwe normaal’ te worden. Daarnaast zijn ook flexwerkplekken meer in trek. Lizetta van Coevorden, Sales Manager bij FlexOffiZ: ‘‘Ondernemers en zelfstandigen vinden het nog altijd erg fijn om in een professionele omgeving te werken!’’
FlexOffiZ is een aanbieder van flexibele kantoorruimte. Het bedrijf is in 2012 ontstaan vanuit Annexum om te kunnen voorzien in de groeiende vraag naar flexibele kantoorruimte en om tegelijkertijd doeltreffende oplossingen te bedenken voor het leegstandsprobleem in Nederland. Als dochteronderneming van Annexum biedt FlexOffiZ een laagdrempelig concept dat aantrekkelijk is door de transparante, no-nonsense mentaliteit met flexibele opzegtermijn en minimale borggarantie.
Een succesvolle speler in de flexibele kantorenmarkt
Lizetta van Coevorden heeft jarenlange ervaring in de kantorenmarkt en leidt FlexOffiZ met veel passie en plezier. Door continu de vraag in de markt te volgen en hierop te anticiperen is FlexOffiZ een succesvolle speler geworden in het aanbieden en beheren van flexibele kantoorruimte. Lizetta: ‘‘Ik ben het meest trots op het niveau waarnaar we FlexOffiZ gedurende de afgelopen jaren hebben getild. FlexOffiZ staat echt, en behoort ook tot de top 10 van de flex-aanbieders!’’
Als ondernemer ga je met FlezOffiZ geen langdurige verplichtingen aan. Zo heeft FlexOffiZ geen langlopende contracten die ook nog eens maandelijks kunnen worden opgezegd. En laat dat nou goed werken. Lizetta: ‘‘Ondernemers vinden het al moeilijk om naar volgende week of volgende maand te kijken, laat staan een jaar. Met deze maandelijkse opzegtermijn zijn wij misschien wel de meest flexibele aanbieder in de markt.’’
Bij FlexOffiZ betalen ondernemers een ‘all-inclusive’ prijs. Hierbij zijn inbegrepen de servicekosten, het gebruik van de vergaderruimte en de openbare wifi. Ook stelt FlexOffiZ een keukentje beschikbaar, waar een koffiezetapparaat, waterkoker en stofzuiger te vinden zijn. Lizetta: ‘‘Het is heel no-nonsense en laagdrempelig. Dat is echt de kracht van FlexOffiZ.’’
BackOffiZ en het virtuele kantoor
Tevens biedt FlexOffiZ sinds kort iets nieuws aan: BackOffiZ. Om nog meer service te kunnen bieden, biedt BackOffiZ huurders nu diverse diensten aan zoals een telefoonbeantwoordservice. Deze service wordt gecombineerd met een andere dienst, namelijk het ‘virtuele kantoor’. Een virtuele kantoorruimte zorgt ervoor dat huurders hun werk kunnen doen, waar ze zich ter wereld ook maar bevinden. Met een dergelijk kantoor kunnen huurders zich inschrijven op een vast adres en daar hun post laten bezorgen en wordt de telefoon beantwoord. En dat allemaal zonder dat de huurder fysiek aanwezig hoeft te zijn.
Op zoek naar nieuwe panden
Op dit moment telt FlexOffiZ 15 vestigingen door heel Nederland. De ambitie is om dit aantal de komende jaren te verdubbelen. Daarom is Lizetta altijd op zoek naar panden voor het FlexOffiZ concept. ‘‘We ontzorgen de pandeigenaar volledig en zorgen dat een pand weer gaat renderen. We zijn bovendien, ook een goede tussentijdse oplossing wanneer een pand getransformeerd wordt tot een andere bestemming. Dit is een langdurig traject. Met FlexOffiZ blijft de eigenaar geheel flexibel en heeft hij toch nog een goede huurstroom”, vertelt Lizetta.
De drijvende kracht achter FlexOffiZ
Naast de afwisseling die haar baan met zich meebrengt, geniet Lizetta het meest van het klantcontact, zowel met de pandeigenaren als met de huurders. Servicegerichtheid, gastvrijheid en een persoonlijke benadering staan bij haar hoog in het vaandel. Zo doet ze de meeste bezichtigingen zelf en zorgt ze ervoor dat ze altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen in de vastgoedobjecten waar FlexOffiZ kantoorruimte beschikbaar stelt. Ook vindt ze het leuk om huurders aan elkaar te verbinden. Lizetta glimlacht: ‘‘Ik zeg altijd: mijn staart kwispelt als ik mensen blij heb gemaakt!’’
Een nieuw concept
Het meedenken met de klant zorgt ervoor dat er momenteel aan een nieuw concept wordt gewerkt waar nog meer flexibiliteit geboden wordt. Samen met Annexum-CEO Huib Boissevain is er een nieuw plan ontwikkeld, dat nog niet aangeboden wordt in de markt. Mede door de coronapandemie en de nieuwe manier van werken die is ontstaan, zal er straks nog meer ingespeeld worden op deze behoefte. Op dit moment wordt het businessplan verder uitgewerkt en na de zomer zal de eerste pilot in Amsterdam gedraaid worden. Daarover binnenkort meer!
Heb je vragen over het bovenstaande artikel? Neem dan gerust contact met mij op!
Lizetta van Coevorden
Directeur / Eigenaar